14 Kasım 2014 Cuma

Pastırma Yazı

Giresun'da tam on gündür havalar süper. Kasım ayında buralarda pek görülebilecek bir durum değil. Biz de fırsattan istifade arıcı dostlarımızı gezip duruyoruz.

Geçen hafta Yavuz'la Emrah'ın ziyaretine gitmiştik. Balığımızı yedik, semaverde çayımızı içtik, hediye ana arımızı aldık üstüne bir de bal verip bizi öyle göndermişlerdi.

Yavuz'un ana arısını kutularken çekilen bu fotoğraf Yavuz'umun anayı son görüşü. Kovana verirken uçurmuş... :)

Ne yapsakda bir daha Emrah'la Coşkun abiye misafir olsak derken, arıların bakımını yapalım haftaya dedik ve ayrıldık.

Bir haftalık arada Hüseyin abimin arılığa doğru uzandık. Hüseyin abi çok titiz, düzenli ve en önemlisi harika işçiliği olan bir marangoz. Malzemeyi öyle bir işler öyle bir hale getirirki şaşar kalırsınız. Ben kendisine "milimetrik Hüseyin" derim.



Bir kez bile işçilikten kaçtığını, bu da böyle olsun dediğini duymadım. Kestiği parçanın milimetrik oturmadığına sadece bir kez şahit oldum. O da hesaplamayı ben yapmıştım ondan oldu... :)


Hüseyin abimin arılığı. Bu duvarları kendisi elleriyle yaptı. Fotograftaki de Azmi. Azmi de çalışkan adamdır. Ufak nakliye işlerimizi yapar üzerine bir de kovanları taşımamıza yardım eder..

Hüseyin abimin arılığı Dereli ilçesinde sayılır. Etrafı mükemmel kestane ormanları ile çevrili. Nedendir bilemiyorum, buranın balı bir başka lezzetli oluyor.

Ben de nihayet yakınlarda bir yer buldum ve arılığı taşıyacağım kısmetse.

Bir haftayı geçirdik ve tekrar Emrah'ın arılığındayız.

Emrah'ın arılığı tam dere kenarı. Dere içinde arılık bana ters ama ben de mecburen dere içerisinde bir arılıkta yerleşiğim.


Emrah'ın arılığı da gayet düzenli. Coşkun abi gayet titiz. Bizim çıkarıp attığımız kek poşetleri anında yok oluyordu...:)


Azmi, Yavuz, Emrah ve Coşkun abi bir elden arıya girişince, öğlen gibi arıların işi bitti. Son on arıda Yavuz ben bunlara bakarım hadi yemeğimizi yiyelim diyiverdi ve ihlaleyi kaptı... :)




Coşkun abi, Emrah'ın babası...


Prensip gereği yemek fotoğrafları paylaşmıyorum. Coşkun abi yine döktürmüştü desem sanırım yeterli olur...

Emrah'ın arılıkta buckfast kırmaları var. En çok yavru o iki arıdaydı. Bir de Erzurum'dan misafir gelen 7 arı var. Arılar eksilerden gelince bahar moduna geçmiş ham peteklere yumurtalar döşenmiş. Arının sahibi de maşallah arıyı tıka basa balla göndermiş. Arılar yer açmak için dalak indiriyolardı.

Kendi arılarımdan bahsedecek olursak, havalar güzel olduğu için fazla yavru atmasınlar diye beslemeyi kestim. Havalar soguyunca biraz daha besleme yapıp Ocak 15 e kadar tatil yapacağız artık.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder